WERDYKT VI WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU „SFILMUJ POEZJĘ” 2020

Drodzy Uczestnicy Wojewódzkiego Konkursu „Sfilmuj poezję”,
nietypowa to edycja naszego konkursu, podobnie jak tegoroczna wiosna na świecie… Dziękujemy serdecznie za Wasze filmy, choć niestety w kategorii klas młodszych (IV-VI) nie napłynęło żadne zgłoszenie. Tym bardziej gratulujemy wszystkim, którzy czytają poezję i próbują interpretować ją za pomocą tworzywa filmowego, wkładając w swoje dzieła pomysłowość, pracę i serce. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku żadne wirusy nie powstrzymają przed filmowaniem poezji również młodszych uczestników. Żałujemy, że nie możemy się w tym roku spotkać na rozdaniu nagród – dyplomy i nagrody dotrą do Was pocztą.
Z pozdrowieniami i życzeniami zdrowia
Emilia Senczyszyn – koordynatorka

Werdykt

26 maja 2020 r. Jury VI Wojewódzkiego Konkursu „Sfilmuj poezję” 2020, w składzie Katarzyna Warzecha (reżyser) oraz Katarzyna Kostecka (producent, kierownik produkcji, koordynator filmowy), przyznało następujące nagrody w kategorii Klas VII-VIII Szkoły Podstawowej:

Pierwsze miejsce – Brygida Pecka i Marta Walter za film do wiersza Adama Asnyka „Mgławice”
Za odważne użycie różnych technik filmowych (animacja oraz film) i zastosowanie ich nawet w jednym kadrze oraz użycie efektów dźwiękowych w montażu.
Za nieoczywistą interpretację recytatorską wiersza Adama Asnyka oraz jego kreatywną ilustrację.
Link do filmu: https://youtu.be/DKJlqkv80zE

Drugie miejsce – Lena Lisowska i Marcin Konkol za film do wiersza Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego „Prośba o wyspy szczęśliwe”
Za stworzenie wyjątkowego nastroju poprzez zastosowanie długich ujęć oraz ciekawej oprawy muzycznej. Konsekwentnie stosowane elementy filmowe, takie jak kadry, kolory, kostium oddają ducha interpretowanego wiersza.
Link do filmu: https://drive.google.com/file/d/1B1mH_sn5uUWr2jkmauzN2G1tPfqdvQ2W/view?usp=sharing

Trzecie miejsce – Milena Dubowicz i Katarzyna Węglarz za film do wiersza „Być dzieckiem”
Za niebanalną koncepcję i dojrzałą interpretację wiersza, który wydaje się być bardzo bliski autorowi filmu. Film wzrusza i wzbudza realne emocje, nadając mu niezwykłej autentyczności.
Link fo filmu https://www.youtube.com/watch?v=TMJUpJ-05Jw&feature=youtu.be

WYRÓŻNIENIA
Alicja Gęba za film do wiersza Wisławy Szymborskiej „Kot w pustym mieszkaniu”.
Za pracę z bardzo trudnym aktorem, jakim jest kot oraz za odważny montaż.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=G1o1SATG2Xs

Michał Oczki za film do wiersza Kazimierza Nowackiego „Dojść do celu”.
Za stworzenie atmosfery poprzez nieszablonowy sposób realizacji ujęć (kamera z ręki).
Link do filmu: https://drive.google.com/file/d/1yGRP-EmFgA3kGadP3CQm3q-A2qj55fKY/view?usp=sharing

 

Poniżej słów kilka o naszym Jury:
Katarzyna Warzecha
Urodzona w 1989 r. w Gdańsku. Absolwentka reżyserii w Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach oraz Wajda School & Studio w Warszawie. Jej dyplomowy film „Jest naprawdę ekstra” był pokazywany na wielu międzynarodowych festiwalach, zdobywając szereg nagród. Jako asystentka reżysera pracowała m.in. z Filipem Bajonem czy Marcinem Wroną. Obecnie promuje swój najnowszy film „We have one heart”.
Katarzyna Kostecka
Producent, kierownik produkcji, koordynator filmowy. Pracuje przy filmach pełnometrażowych, krótkometrażowy, teledyskach oraz realizacjach telewizyjnych. Zajmowała się i wciąż prowadzi koordynację prac produkcyjnych takich projektów, jak „Twarz” oraz „Siedem kobiet” Małgorzaty Szumowskiej, „Słodki koniec dnia” Jacka Borcucha, „Broad Peak” Leszka Dawida oraz „Silent Twins” Agnieszki Smoczyńskiej. Prowadziła kampanię promocyjną i premierę międzynarodową na festiwalu Berlinale filmu „Twarz”, która skutkowała zdobyciem Srebrnego Niedźwiedzia dla filmu w roku 2018. Była kierowniczką produkcji programu TVP „Kluby sportowe stolicy” Aleksandra Zalewskiego. Aktualnie kieruje produkcją jako producent liniowy, mikrobudżetowego filmu „Komers” w reżyserii Dawida Nickela. Stale realizuje formy krótkie, takie jak teledyski, zarówno jako kierownik produkcji, jak i producent wykonawczy. W działalności pozafilmowej zajmowała się produkcją i koordynacją powstawania muzeów interaktywnych i wystaw multimedialnych. Dzięki tej współpracy powstało interaktywne muzeum wody „Hydropolis” oraz „Micet”, muzeum Starego Teatru w Krakowie.